2010. július 3., szombat

Újabb tanács

Nem is tudom, miért most jutott ez eszembe... De, ha már így történt, le is írom.
Szóval a második tanácsom alkotóknak:
Ha végeztél egy művel (jelen esetben kifejezetten az írott alkotásokra gondolok, tekintve, hogy a többivel nincs igazán tapasztalatom), tedd el, ne is gondolj rá egy ideig, és főleg, ne olvasgasd, ne változtass rajta. Hagyd, had ülepedjen, tisztuljon ki a fejed. Később vedd elő megint, és olvasd át. Ha még mindig tetszik, nyert ügyed van, valószínűleg jót alkottál. Ha úgy érzed, hogy szükséges, módosíts, javíts rajta (de akkor nem árt megismételni utána a "tisztulási" folyamatot :-D). Ha viszont végképp nem tetszik, akkor... Nem, nem dobjuk ki! Életbe lép az első pont.

Persze, ez csak az én elgondolásom, egyáltalán nem biztos, hogy mindenkinél beválik. Épp ezért, biztonsági megfontolásból, soha ne írd felül az első elképzelést. Ma már ezt nem nehéz megoldani, hiszen a számítógép segítségével könnyedén készíthetünk temérdek másolatot, és még csak teremnyi szekrények sem szükségesek a tárolásukhoz.
Abszolút tapasztalatból mondom mindezt, mert én így dolgozok. De nem lepődnék meg, ha más azt mondaná, hülyeség, és nem szabad utólag belejavítani (itt jelentősebb módosításokra gondolok persze, nem pedig mondjuk a helyesírási hibák javítására), mert mindig az első gondolat a legjobb. Nem ez lenne az egyetlen dolog, amiben alkotási módszerem eltér az átlagtól. De erről, majd máskor...

Ja, és még valami! Böngésztem kicsit a neten és találtam egy jó kis oldalt a témában. Kukkants be, hátha neked is tetszik: PannonScript

7 megjegyzés:

  1. Szia!

    Bocsánat, hogy nem jöttem, de... egy kicsit elfoglalt voltam. Minden összejött és kiment a fejemből Sajnálom. Nem szokott ilyen történni.
    De most itt vagyok :)

    Nos, kérted, hogy nézzünk be hozzád. Meg is tettem. Én nem találtam semmi hibát, és szerintem nagyon szépen fogalmazol.:) Már ugye jártam itt, csak nem írtam neked.
    Bocsánat még egyszer.
    Üdv:
    Gicus
    I.K.A.I.T.
    http://ikait.blogspot.com/

    VálaszTörlés
  2. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  3. Hűűűű:) ezzel a gondolatoddal csak egyet tudok érteni:)
    Én általában megírok egy fejezetet és pihentetem:D aztán elolvasom újból és átjavítom ami nem tetszik:D a Végtelen Választás első fejezeténél például az egészet, mert úgy gondoltam, hogy amióta azt megírtam rettentő sokat változott az írásom:)
    Pannonscript na igen:)nekem az adott bátorítást, hogy írjak méghozzá úgy, ahogy nekem tetszik és ne törődjek azzal, hogy más mit mond:) persze korlátok mellett, elvégre az ember holtáig tanul:)
    Üdv:
    diana:)
    Még valami...:)
    http://www.narancssargarozsaszal.blogspot.com/
    Nézd csak a kedvenceimet:)

    VálaszTörlés
  4. Bocsi Dia, de másképp nem engedte közzétenni a hsz-edet... :-S
    Igen, szerintem is nagyon sokat fejlődtél! Egyre jobban és jobban írsz! :-) Már várom nagyon az új fejezetedet! :-)

    Nagyon köszönöm, hogy kitetted a linkemet! Igazán megtisztelő, hogy a kedvenceid közé sorolsz, olyan jó írók mellé, mint Benina, Rita07 és Katarina! :-)

    VálaszTörlés
  5. Hát én mindent hatszázszor átírok, hála ennek a remek találmánynak, a szöveszerkesztő programnak, mert anno, ugye, mikor a diplomamunkáimat mechanikus írógépen írtam, minden szót megfontoltam, most meg beszúrok, átírok, kitörlök sitty-sutty.
    És igenis rágódom egy-egy íráson, és visszatérek hozzá, mindaddig, míg meg nem jelenik egyszer valamin nyomtatásban, mert akkor már abba kell hagynom. Legalábbis azt, de a többinek nem kegyelmezek :)

    VálaszTörlés
  6. Szia!
    Akkor nem csak én csinálom így... :-D Pedig azt hittem, csak én javítgatom folyton folyvást az írásaimat és mindenki másnak, sitty-sutty, egyből a tökéleteset menti a számítógép. :-D

    VálaszTörlés
  7. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés