2012. augusztus 29., szerda

Dolgozat 2. rész

Szóval a dolgozat… Íme a folytatás. :-D
Jó próbálkozást, olvasgatást! Várom a véleményeket!!! :-)

B. csoport 2-3. feladata Epika témakörben:

2. Írj egy adomát a megadott szavakkal! (max. 10 pont)
Szavak: revolver, gyilkosság, bűn, Isten, tisztítótűz

Bevallom, itt első lépésként utána kellett néznem, mi is pontosan az adoma…


Tragédia rázta meg a falu népét. Felebarátjuk, gondatlansága okán, saját fia életét vette.
Egy este együtt italozgatott a pap, a falu bírája és a hóhér.
Kendtek szerint mi légyen az ítélet: élet, avagy halál? – kérdezte merengve a bíró, ujjai közt forgatva revolverét, mintha máris a második eshetőségen járna az esze. – Akárhogy is, gyilkosságról beszélünk.
Hát, ha engem kérdez, bíró uram – felelte szakállát vakargatva a bakó –, végezzünk vele mihamarabb.
Hogy mondhatsz ilyet, fiam?! Embertársunk életének kioltása a legfőbb bűnök egyike – háborodik fel a lelkész. – Isten a megbocsájtást hirdeti.
Egyetértek, atyám – nyilatkozott az ítéletvégrehajtó, jókorát húzva korsójából.
Ivócimborái hűdötten bámultak rá.
Nos, ha megszabadítjuk szegény fejét a földi pokoltól, Isten kegyéből, esélyt kaphat a tisztítótűzben bűnei megbánására – kezdte a magyarázatot, mire óvatos főbólintás volt a válasz. – Míg, ha élni hagyjuk… Nincs szörnyűbb büntetés, önnön emberségünk elvesztésénél.

"Tanulságos volt a történet, és itt ez volt a lényeg. Ügyesen használtad a szavakat, semmilyen kényszert nem éreztem bennük. Az elmesélés is tökéletes volt, választékos szavakkal tarkítottad az adomát. Emiatt gördülékenyebben ment az olvasás is nekem, szóval én különösebb kivetnivalót nem találtam az adomádban. 

10 pont"


3. Liza elutazik az országból, csak egy levelet hagy maga után, amiben felsorolja távozásának okait és egy vallomást tesz Andrásnak. Írd meg ezt a levelet! /Maximum 20 sor/ (Max. 20 pont)


Drága Andrásom!

El tudom képzelni, hogy most mennyire haragudhatsz rám, és hidd el, meg is értem, jogod van hozzá. Megsebeztelek, cserbenhagytalak, tudom. Mégis kénytelen vagyok arra kérni téged, értsd meg az indokaimat!
Te is tudod, tapasztaltad, hogy az utóbbi időben elég zavartan viselkedtem (és akkor még finoman fogalmaztam, igaz?). Nos, be kell vallanom neked valamit, amit már te is sejthettél egy ideje: beteg vagyok. Ne ijedj meg, nem halálos, vagy ilyesmi, de azért elég komoly, ezért nem maradhattam tovább veled.
Figyelj, kisapám! Csak azt ne hidd, hogy most sajnálnod kell! Nagyon is jól érzem magam a bőrömben, csak néha kicsit szűk, érted?! Szükségem van térre… és persze a pipogya dokik is levegőváltozást ajánlottak. Na, azok is megérik a pénzüket! Na, de a lényeg, hogy bírlak ám, szóval ne vedd magadra. Inkább vedd fel te is a nyúlcipőt, aztán ugorj fejest az életbe! Carpe diem, kisapám, carpe diem!
Azért remélem, nem felejtesz el, édes. Én biztos nem foglak! Főleg azokat a fülledt, nyári éjszakákat! Óh, az a kreatív, játékos szexualitás, az a szexi, izzadtságtól sikamlós test! Nyami! Csak eszembe jutsz abban az ormányos nadrágocskában és máris nedves lesz a bugyim tőled. Bár itt lennél velem, hogy enyhítsd ezt az édes gyötrelmet, hogy ajkad hűvöse elolthassa a bennem tomboló vágy tüzét, hogy…
Ne haragudj, mi én csak Keress más bukszát, kisapám Csóközön, édes.

Puszilunk és szeretettel gondolunk Rád.
Liza 3x

 "Wow! Feltételezem a betegség az skizofrénia, nem egyszerű ketté, hanem háromfelé szakadása az elmének. Persze, meglehet, hogy tévedek – de nekem ez volt az első gondolatom a vallomás elolvasása után. Nagyon izgalmas volt, sokat mosolyogtam rajta. Egyszerűen fenomenális a megoldásod, gratulálok.
20 pont"

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése