2012. augusztus 30., csütörtök

Dolgozat 3. rész

A B. csoport 4-5. feladata EPIKA témakörben:

4. Írd le egy fantasy lénnyel való találkozásod! /10-15 sor/ (max. 15 pont)
Lény: Troll
Helyszín: Kastély
Évszak: Tél

Ezt közvetlenül a lírai feladatok után írtam meg – azt hiszem, ez rá is nyomta a bélyegét. :-D

A fagy hívatlan vendégként tolakodott a kastélyba, nem lévén akadály számára sem a kőfal, sem a sötéten ásító kandallók sora. Lábaim élvezettel járták a végtelen lépcsőket, miket életösztönömtől hajtva vettem sorra.
Ugyanezen lábak voltak segítségemre az újabb fordulóban, hogy az orvul rám törő infarktust kihordjam. Lábadozásom egy pillanat volt csupán, a rettenet ólomsúlyként vágott kupán. Mit víziónak véltem, vígan lubickolt a létben. Hanyatt-homlok, hason-tarkón menekültem – méter vastag téli gúnyám dacára –, mikor a szörny felém mozdult oszlop lábain, s még oszlopabb karjait ölelésre tárta. Vesszen meg, ki ölelni vágyja!
Oly elánnal vettem a fokokat visszafelé, jobbra-balra, körbe-körbe, azt se nézve merre, hogy szinte minden sarkot, ajtót lekoccoltam, s az összes pókhálót magamra sodortam. Agyam veszettül járt a hangzavarban, mit fuldokló oxigéncserém és trappolásom együttesen varázsolt körém. A troll is fújtatott, akár a megvadult bivalycsorda – elég gyenge volt a lopakodó üzemmódja.
A következő sarkon befordulva a szélütés is meglegyintett, midőn a behemót váratlanul előttem termett. Ha lehet, most még rútabb volt, vedlő kígyóként foszlott a bőre, s csak az orra hegye volt pőre. Kacagva szólt – az én hangomon(?!): – Ha ily gyáva vagy, hát ne nézz tükörbe! 

"Ez a zárás nagyon érdekes volt. Megmentette előttem a szöveget, mert addig valahogy nem mozdítottak meg a soraid. Szépen megírtad, de valahogy jobban figyeltem a szavak szépségére, mint magára a történésekre. Sok a melléknév, amitől egy picit megült a dolog. De a befejezése tényleg izgalmasra sikeredett.
13 pont"
 


5. Fűzd egy értelmes mondatba a következő szavakat! (max. 5 pont)
Szavak: garast, értéktelen, persze, ér, asztalra


Értéktelen asztalra adtam ki egy garast, s ilyképpen persze, az máris éppen annyit ér. 

"Hahaha! Szóval a garas értéke az asztaltól függött? Számomra ez a megoldás a legviccesebb, de egyben a legegyszerűbb is. Látok benne kreativitást, mégsem adhatok rá max pontszámot. Így még egy kicsit hiányos.
2 pont"

 
Áruljátok már el, ki hogy értelmezi ezt a mondatot? Mármint a megoldásomat. Nagyon kíváncsi lennék…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése