2012. augusztus 31., péntek

Dolgozat 4. rész

Felpörögtek az események, véget ért a pályázat! :-)

A B. csoport 6-7. feladata, immár a DRÁMA témakörében (max. 7-7 pont):
(Számomra ezúttal a 6-os volt a legnehezebb.)

6. Fejezd be úgy a párbeszédet, hogy az egy tragédiából kiemelt részletnek tűnjön!


Első számú férfi Uram, hallotta mi történt Kovácsnéval?
Második számú férfi Nem, mi?
Első számú férfi Ó, szörnyűség! Péntek éjjel leégett a házuk, míg ő az édesanyját ápolta. Az ura volt otthon, meg a kis Katika, de a kislány bennrekedt. A Józsi nem tudta kihozni, pedig mindent megtett, meg is égett. Ma hallottam a kórházban, hogy zokogtak együtt. Mondtam is magamnak, legalább egymásban tartják a lelket… De ma reggelre a Józsi felakasztotta magát, nem bírt együtt élni a bűntudattal. Tudja, értem én, nekem is van egy lányom, de így magára hagyta azt a szegény asszonyt a bánatával. Én mondom, meg fog szakadni a szíve. 


"Csodás! Nagyon jó megoldás, igazi dráma hangulattal. A tragédiád szívbemarkolóan szomorú és döbbenetes egyben. Kiváló választ írtál!
7 pont"
 


7. Fejezd be úgy a párbeszédet, hogy az egy komikus műből kiemelt részletnek tűnjön!


Első számú férfi Uram, tudja hol áll maga?
Második számú férfi Nem, hol?
Első számú férfi Először is a tyúkszemes lábujjamon, épp a legkisebben – legalábbis az volt, míg maga dagadtra nem taposta. De, hogy ne csak magammal foglalkozzam, sorolnám… Először is, kérem, lépjen egyet balra, mert az esernyője éppen a feleségemet böködi farba; aztán, ha már ott van, nyisson ablakot, hogy kiengedje ezt a förtelmes szagot. Mit gondolt, nagyobb lesz a szerencséje, ha boksz helyett kutyaszart ken a cipőjére?! Hiába a babona, ezt a menetet bizony elbukta: a jegye ugyanis nem erre a vonatra szól, hanem arra.


"Több ízben sikerült megnevettetned. Tényleg komikus a jelenet, amit írtál. Az élőbeszéd is hihető számomra, szóval pontot levonni azt hiszem, itt sem tudok. Nagyon megy ez neked.
7 pont"

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése