2012. szeptember 1., szombat

Utolsó feladatok és a dolgozatosztás :-D

A B. csoport 8-10. feladata, a befejező, LÍRA témekörben:

8. Egészítsd ki a verskezdő sort, további hárommal! (max. 15 pont)
Feladat: bokorrím, 7-11-7 szótagszám soronként.

Merengve gyújtottam világosságot;
Néztem a nyugvó napot:
úgy vöröslött, akárha lángra kapott,
tébolygó kínhullámok.

"13 pont"


9. Írj egy bemutatkozó akrosztikont a neved kezdőbetűivel! (max. 4 pont)

(Déli nappal ébrednék,
Illékony álmot befogva,
Az éj neszeit, mint szép zenét,
Remegő lelkem szavakba fonja;
A kép s a hang összhangja, bennem ily módon él.)

Démoni érintés, fröccsenő vér, szilaj vágyak és érzelmes sóhajok,
Fülledt alkony vagy hűvös hajnal – ha akarom, ez mind én vagyok.

"4+1 pont"


10. Adj címet a versrészletnek, mintha az egy különálló költemény lenne! (max. 2 pont)

Cím: Mosolyogj, Kedves!
Oh! ne nézz rám oly sötéten
Pályatársa életemnek,
Mint midőn az őszi-felleg
Húzza árnyékát a réten;
Nézz szelíden, nézz mosolygva:
Férfié az élet gondja.
(Arany János: Oh! Ne nézz rám, részlet)

"2 pont"


És akkor tadam, dobpergés!
94%-os eredményemmel az én dolgozatom sikerült a legjobban!!! :-D



Érdemes elolvasni virtuális osztálytársaim munkáit is, a pályázat blogján mindet megtaláljátok. Jó szemezgetést!

Ezúton is köszönet Gabriella Fishernek és társainak a pályázat elkészítéséért, a meghívásért és az értékelésért! :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése